De dirigent

Vanaf 1 september jl. staan wij onder leiding van onze nieuwe dirigent Steven van Kempen.
Steven is geen onbekende in de koren- en muziekwereld.

Opleiding
Steven van Kempen studeerde vanaf 2004 piano en orgel aan de conservatoria van Maastricht, Tilburg en Utrecht. Hij volgde masterclasses bij o.a. Luca Scandali (Italië) voor orgel. Daarnaast bekwaamde Steven zich in het hoofdvak Directie bij Joop Schets, Ludo Claesen en Jan Stulen. Masterclasses volgde hij bij o.a. Jos van Veldhoven, Joop Schets, Sigiswald Kuijken en Edmond Saveniers.
Tot slot heeft Steven zich toegelegd op Koorzang en Solozang bij Peter Kokkelmans en Jan Gooren. Alle genoemde studies heeft hij met succes afgesloten.

Musicus
Als uitvoerend musicus werkt Steven als pianist en als organist. Hij heeft in zijn artistieke loopbaan al vele piano- en orgelconcerten in binnen- en buitenland mogen geven zoals in Duitsland, België, Frankrijk, Oostenrijk (2012) en New York (2014). Als organist heeft hij al op vele internationale orgels in Europa gespeeld met name in Wenen en Salzburg. Hij houdt zich met uiteenlopende muziek bezig van The Messiah van Händel tot aan het Requiem van Bob Chilcott. Nieuwe uitdagingen gaat hij graag aan.

Dirigent
Als dirigent is Steven een zeer actieve inspirator in de Limburgse, euregionale en internationale korenwereld. Dagelijks houdt hij zich bezig met zowel koor- als orkestdirectie en daarnaast is hij artistiek leider van verschillende koren en orkesten. Steven is vaste dirigent van Kamerorkest Concertato, dat in verschillende bezettingen tal van uitvoeringen geeft in Nederland, Duitsland en België. In 2014 werkte Steven nog samen met componist Bob Chilcott met koor en orkest in het Lincolncenter New York. Sinds 2018 is Steven als dirigent betrokken bij de Producties voor Openluchttheater Valkenburg, Kamerkoor en Kamerorkest Concertato Nederland en Ostinato Nederland Concerten.

Music Art Limburg
Steven is Musical Director van uitgeverij Music Art Limburg en tevens werkzaam als componist voor deze uitgever, maar ook voor Music Art Nederland en Ostinato B.V. Nederland. Nieuwe composities voor koor en/of orkest, orgel/piano vinden hun weg naar de praktijk van de Limburgse muziekwereld. In 2013 mocht Steven verschillende prijzen in ontvangst nemen ten aanzien van de Limburgse korenwereld. Zo won hij de CD-Award 1ste prijs met Vocal Sollys uit Geleen, met Kamerkoor Concertato de prijs voor beste eigen compositie en met zijn koor Adelante Zingt uit Hoensbroek de publieksprijs.