Over Unity Koor

Unity Koor Wessem is een gezellig (pop)koor met momenteel 32 leden uit Wessem, Thorn, Beegden, Ittervoort, Sittard, Born & Maasbracht. De gemiddelde leeftijd is ongeveer 57 jaar en sinds september 2023 staan wij onder leiding van onze dirigent Steven van Kempen.

Wij zingen voornamelijk Engelstalige popmuziek uit het heden en verleden. Ons repertoire bevat echter ook een aantal liedjes in ons eigen Limburgs dialect.

In 1992 kwam onze eerste CD tot stand: De “Medardus Mês” ofwel “Missa Medardi”. Dit is een CD met dialect- en kerkliedjes in een modern jasje. De “Mês” werd in juli 2005 nog een keer gedeeltelijk uitgevoerd tijdens de Heilige Mis ter gelegenheid van het O.L.S. in Wessem. In december 2011 hebben wij in samenwerking met het VNK onze tweede CD met allemaal Kerstliedjes opgenomen. Beide CD’s zijn nog beperkt verkrijgbaar (prijs € 8,00). Interesse, stuur een mailtje en wij nemen contact met je op.

Jaarlijks verzorgen wij een aantal gezinsmissen in de Medarduskerk in Wessem. Daarnaast zijn wij ook regelmatig elders in de regio te beluisteren. Zo nemen wij bijvoorbeeld deel aan korenavonden en worden er op verzoek (huwelijks) missen opgeluisterd.

Repetities
De repetities vinden wekelijks plaatst op vrijdagavond van 19.30 – 21.30 uur in de bovenzaal van Café Zaal de Harmonie te Wessem, Wallenstraat 7. In de pauze (20.30-20.45 uur) bestaat de mogelijkheid om (op eigen kosten) iets te drinken. Na de repetitie gaan wij naar beneden voor de 3e helft. Tijdens de schoolvakanties is er geen repetitie.

Contributie
De contributie bedraagt € 90 per jaar en wordt geïnd in januari.

Foto’s en video’s tijdens evenementen

Tijdens onze evenementen worden regelmatig foto’s/video’s gemaakt om een sfeerimpressie te kunnen delen met onze (toekomstige) leden. Deze worden in principe alleen gepubliceerd op de website in de fotogalerij en via onze social media-accounts (Facebook/YouTube). Wij respecteren de privacy van onze leden en zullen vanuit de vereniging geen namen vermelden bij foto’s, echter we kunnen niet voorkomen dat aanwezige personen herkenbaar in beeld zijn. Mocht er een foto geplaatst worden op de website van Unity koor Wessem of op social media en je wilt dat deze foto toch verwijderd wordt neem dan contact op met het secretariaat van Unity Koor Wessem.

Interesse?

Je bent op een repetitieavond altijd welkom, dus kom gerust een keer luisteren en/of meezingen.